Seramiğin Modernleşmesi

Geçmişten günümüze formu, yapısı ve görünümü değişerek gelen seramiğin kökeni neredeyse ilk çağlara ulaşıyor. Tarihteki çömlek ve çinicilik işlerinin dekoratif ve geleneksel süslemelerle zenginleştirilmesi sonucu daha da gelişen seramik sanatı, her dönemde doğa dostu oluşu ve karakteristik duruşuyla kendine yer buluyor.

Eski uygarlıklarda daha çok dinsel motiflerde, süs ve mutfak eşyalarında kullanılan seramik, yüzyıllardır medeniyetin sosyal ve kültürel açıdan gelişmesine de ışık tutmuştur. Sanat ve seramiği geleneksel motiflerle harmanlayan Türk seramiği ise Osmanlı mirasını günümüze dek devam ettirmeye yardımcı olur.  
Çamurun sonucu tahmin edilemeyecek kadar kusursuz formlara bürünmesini sağlayan bu sanat günümüze kadar olan süreçte türlü aşamalardan geçmiştir. Geçmişte daha geleneksel çizgileri olan seramikler artık farklı kullanım alanlarına sahip ve modern çizgide tasarlanabiliyor.   Modern seramik denildiğinde ise eğlenceli kendine özgü tarzıyla ilgi uyandıran Melis Kolyozyan dikkat çekiyor. Kolyozyan, eserlerinde saf ve mutlu bir dünyadan ilham alıyor. Hikayesi 1981 yılında İstanbul'da başlayan Melis, Fransa'da işletme ve iktisat üzerine lisans ve yüksek lisans eğitimi almış. Uzun yıllar pazarlama alanında iş hayatına devam eden Melis, hobi olarak bir arkadaşıyla seramik kursuna gitmeye başlıyor. Toprağın büyüsü onu da etkisi altına alıyor ve gerisi tahmin edebileceğiniz hikaye…  
Seramik Atölyesinde Yeni Hayat
Hobisini işi haline getiren Melis Kolyozyan seramiklerine farklı karakterler katarak kendine özgü bir stil yaratıyor. Sanatçı, çevresinden de olumlu tepkiler almış. İç dünyası heykellerine yansıyan Kolyozyan’ın çalışmalarında mutlu heykeller, çiçekler ve gülen surat figürleri dikkat çekiyor. Çeşitli malzemeler ekleyerek sanatını zenginleştiren ve eğlenceli iç dünyasını dışarı yansıtan genç sanatçı için çamurla çalışmak olağanüstü bir zevk.  
Çamuru tutkuya dönüştürenlerden Melis için seramik sanatı zor ve emek isteyen bir uğraş. İlk olarak seramiği şekillendiren, daha sonra kurumaya bırakan sanatçı ardından heykellere elleriyle hayat veriyor. Sırlama denen boyama tekniğiyle boyadıktan sonra tekrar pişim tekniğiyle fırına verilen ve sertleşen heykeller parlak rengine kavuşuyor. Son aşamada üstüne gerekli malzemeleri ekleniyor ve seramikler hazır hale geliyor.  
Seramiklerde İllüstratif Etki,
 Bir taraftan da illüstasyon sanatçısı Beril Ateş ile resim çalışmaya başlayarak 3 boyutlu eserlerinin yanına 2 boyutluları da ekleyen Melis Kolyozyan’ın eserlerinde insan figürünün sade ve yuvarlak halini görebilirsiniz.   Seramiklerinin fırından çıkmasını beklemenin ve elleriyle verdiği özel şekillerin onu en çok mutlu eden anlar olduğunu söyleyen Melis'in seramik işleri, illüstrasyon, resim ve enstalasyonlarına Maçka'daki atölyesinin yanında Çukurcuma Evihan, Pavlika ve Galata'daki Lunapark mağazalarından da ulaşabilirsiniz.   Seramiğe farklı bir dokunuş getiren, illüstratitif etkisiyle ilgi uyandıran Melis Kolyozyan’ın çalışmalarının en önemli özelliği her bir heykelin bir hikayesinin olması. Kolyozyan’ın söylediğine göre üzerinde farklı ifadeler olan kafa figürlerinin temelini düşünme fikri yani ‘overthinking’ oluşturuyor. Eserlerinin temel prensibi şu: Sert bir malzeme olan seramiği daha naif ve yumuşak gösterebilmek. Bizleri bir parça gülümsetebildi. Ya sizi?
18.11.2016 - Tasarım ve Mimari