Yeniden Yaratım: Dünyadan 4 Farklı Yeni Tasarım Yorumu

Dünyadaki tasarım trendleri değişiyor. Peki yeni tasarım anlayışları ve formları neler? İçeriğimizi okumaya başlayın.

Dünyada tasarım trendleri sürekli bir değişim halinde. Hayatımıza bir yandan yeni ürünler ve tasarımlar katılırken diğer yandan yıllar öncesinden aşina olduğumuz tasarımlara yepyeni anlayışlar ve formlar ekleniyor. Bu eğlenceli tasarım yolculuğu, bu ay özel tasarımlarla içeriğimizin konuğu.

Ev dekorasyon ve sofra dekorasyonu alanında yeni ürünleri incelerken farklı kullanım ve amaçlarıyla yepyeni ürünleri de inceliyor olacağız. Endüstriyel tasarım başta olmak üzere yaşam alanlarında dekorasyon çizgisinin şimdilerde hangi noktalara geldiğini birlikte inceleyelim.

Çatal Kaşık Bıçak Takımı Koleksiyonunda Nendo İmzası

İlk tasarım Belçika’dan… Kolektif bir tasarım markası olan Valerie Objects, başka bir dünyaca ünlü tasarım markası Nendo ile başarılı bir işbirliğinde. Sofra dekorasyonunda yer alan ve vazgeçilmezlerden olan kaşık çatal bıçak takımı, artık bildiklerinizden biraz farklı.

Heykele benzer bir estetikle tasarladığı bu sofra takımı, ev dekorasyon ürünlerine uzanan minimalist ve modern çizgilerin altına imzasını atıyor. ‘Skeleton’ ismiyle duyurduğu bu yeni koleksiyon, formlarına özel duruşları sayesinde tabaklara, kaselere ya da peçetelere takılır gibi kullanılabiliyor.

Koleksiyonda sadece kaşık setleri yok. Dört parçalık ‘Skeleton’, çay kaşığını da ürünlerine eklemiş. Nendo’nun tasarımcısı Oki Sato, koleksiyonu anlatırken de bu minimalist düzeni destekliyor. Zarafet ve elegan bir çizgide ilerleyen koleksiyon, ismini iskelet formuna benzerliğinden alıyor. Ürünlerin ise iki farklı malzeme çeşidi var: Paslanmaz çelik malzeme ve PVD kaplama.

Arıların Yaşam Alanlarında Yeni Dekorasyon

“Tüm canlıların bir evi olmalı.” Bu motto, MaliArts’a ait. Meksikalı tasarım topluluğu, dünyanın tasarım bölümüne yeni bir anlayış getirdi. Bu tasarım gurusu, bizimle aynı dünyada yaşayan fakat doğada serbestçe yaşamaya çalışan arılar için ‘Refugio’ isimli bir tasarımla dikkat çekiyor.

“Doğada karşılaştığımız ya da farkına varmadığımız arılar, diğer arılardan farklı olarak bir gruba dahil değiller. Örneğin onların bir kraliçe arıları yok ve bal üretimi yapmıyorlar. Hatta iğnesi olmayan ve bilinenin aksine sakin arılar var. Bu arılar sadece polen üretimi yapıyorlar ve bu tasarımla biz bu arıları yaşam alanına dahil etmiş oluyoruz.”

Arıların yaşam alanı Refugio, arıların beslenme ve barınmaları için farklı bir alternatif niteliğinde. Çam ağacı ve tik ağacı malzemeleriyle tasarlanan bu arı evi, çatısındaki seramik detayıyla üç farklı malzemenin bir araya gelmesiyle yaratılmış. Emayeyle kaplı yemek kapları ile tamamlanmış.

İkonik Tasarımla Kahve Yapımı Eğlencesi

Bilmiyorsanız bile bir göz aşinalığınızın mutlaka olduğu bir tasarımdan bahsetmek istiyoruz. Kahve demliği ya da manuel bir kahve makinesi olarak düşünebileceğiniz ‘Moka Ekspress’ tasarım bölümü güçlü bir evrim geçirdi. 2. Dünya Savaşı yıllarında İtalya’da doğan bu tasarım, Alessi’nin kurucusunun ailesine aitti. 1931 yılı tasarımı Moka Ekspress, önceleri hiç dikkat çekmese de dünyaya açıldığında tam bir fenomen haline geldi.

Mutfak gereçleri içinde dekoratif görünümüyle de gönülleri fetheden Moka Ekspress, İngiliz Mimar David Chipperfield ile yeniden doğdu. Alfonso Bialetti’nin ikonik tasarımını şimdilerde ‘Moka’ adıyla lanse etti. Daha hafif, sade ve minimal çizgisiyle yeni hali eskisi kadar ses getireceğe benziyor.

Küçük, büyük ve orta olmak üzere üç farklı ölçekte satışa sunulan bu yeni ürün, modern dünyayı temsil ediyor. Maison&Objet Tasarım Fuarı’nda dünyaya açılan ürün, Salone del Mobile’de de tüm dikkatleri üzerine çekti. Sıra mutfaklara misafir olmakta.

Yazı Fontunda Bir Efsaneyi İncelemek

Mesleğiniz ne olursa olsun farkında ya da olmadan kullandığınız bir yazı fontu var: Helvetica. Aslında, kendi alanında bir efsane olduğunu söyleyebiliriz. 1957 yılında hayatımıza giren yazı fontu Helvetica, İsviçreli tasarımcı Max Miedinger’in tasarımı. Sonrasında 1983 yılında dijital hayata adapte olan bu yazı fontu, o yıllarda küçük değişikliklerle son halini aldı.

Yıllar geçti, yazı alanında en çok tercih edilen font oldu. Şimdilerde ise onca yılın ardından yeniden tasarlanan haliyle gündemde. Yeni ismi ise ‘Helvetica Now’. 35 yıldan sonra köklü bir değişime giren efsane, bu değişim sürecinde yoğun bir tasarım yolculuğuna maruz kaldı.

İki yıllık bir süreçle, dünyanın en eski tipografı firmasıyla çalışılarak tasarlanan Helvetica Now, tasarımcılardan farklı olarak mühendislerin de desteğiyle tamamlandı. Üç farklı boyutuyla hayatımıza dahil olan yeni font, tüm karakterlerin titizlikle düzenlenmesiyle ortaya çıktı. Bu üç farklı boyut içinde en küçük alternatifi mobil kullanıcılar için, orta ölçüdeki standart boyutu basılı yayınlar için, en büyük ölçüsü ise dev ekranlardaki metinlere bürünmek için artık hazır.

30.07.2019 - Tasarım ve Mimari
Ürün Tasarımı, İnovasyon, Dekorasyon