NEF İcra Kurulu Üyesi Selçuk Çelik Capital dergisinin işe dönüş takvimiyle ilgi sorularını yanıtladı.

Kademeli de olsa işe dönüş takviminiz, start tarihiniz nedir? Geri dönüş nasıl gerçekleşecek? Hangi tarihlerde hangi adımları atmayı planlıyorsunuz?
Nef olarak, hem çalışanlarımızın hem de toplumun sağlığını gözeterek, Mart ortası itibari ile evden çalışma modeline geçtik. Normalleşme sürecinde salgının seyrini de göz önünde bulundurarak çalışanlarımızın ve toplumun sağlığını tehlikeye atmayacak şekilde ofise dönüş planlamaları yapıyoruz. Toplum sağlığı ve refahı açısından salgından korunmak kadar ekonomik aktivitenin de kontrollü bir şekilde devam etmesinin çok önemli olduğunu düşünüyoruz. Mayıs ayının başından itibaren, müşterilerden gelen talebi de dikkate alarak, her türlü önlem alınmış bir şekilde satış ofislerimizi açtık. Genel merkezimiz içinse; Mayıs ayının kalan günlerinde salgının seyrini de takip edip, Sağlık Bakanlığı’mızın da yönlendirmelerini dikkate alarak Haziran başı itibari ile kademeli olarak ofise dönüş planlıyoruz. 


Bu takvime uyabilmek için operasyon ve iş alanlarınızda ne gibi yeni önlemler alacak, ne gibi yeni uygulamalar izleyeceksiniz? Sosyal mesafeyi korumak adına yeni çalışma kuralları, yeni ürün ve hizmetleri devreye almayı planlıyor musunuz?
Koronavirüs salgını öncesinde de dijital dönüşümün ve teknolojinin önem kazandığı bilinen bir gerçekti. Sosyal izolasyonun önem kazanmasının bu dönüşümü hızlandırdığını söyleyebiliriz. Salgın sonrası dönemde tüketici talep ve isteklerinde farklı dinamiklerin ortaya çıkacağının bilincindeyiz. Ürün satın alma tercihinden, kullanım şekline kadar değişen tüketici tercihlerine, her sektörün hazırlıklı olması lazım. Bu noktada Nef olarak, satış ofisinde gerçekleşen fiziksel satış sürecini bu dönemde Nef Online adı altında sanal bir satış ofisi sürecine evirdik.
 Nef Online üzerinden, müşterilerimiz evlerinden Nef Satış Danışmanı ile yaptıkları görüntülü görüşmede proje hakkındaki tüm detaylara erişebiliyor, daire planlarını inceleyebiliyor, örnek dairemiz ile bir Nef keşfi olan “Foldhome” ünitelerini gezebiliyor ve danışmanımızla kişiye özel bir ödeme planı çalışabiliyor. Ayrıca ödemelerini Nef Online üzerinden yapıp anında bir Nef projesinden ev sahibi olabiliyor. 
Satış ofislerimizde ise çalışan ve müşteri sağlığı açısından sosyal mesafe kurallarına uygun güvenli çalışma ortamlarını hazırladık. Genel Merkezimizde ve satış ofislerimizde sosyal mesafeyi korumak amacıyla gerekli önlemleri aldık, çalışma ve ortak alanları yeniden düzenledik. Mümkün olduğu kadar dijital çalışma araçlarını kullanarak ofis dışı ziyaretleri ve dışarıdan ofisimize yapılan ziyaretleri minimize etmeyi planlıyoruz. Ofis ortamının dezenfeksiyonu için gerekli yatırımı yaptık. Virüs ile ilgili tüm süreci yakından takip ediyoruz. Çalışanlarımızın ve müşterilerimizin sağlığı açısından gerekli tüm önlemleri hayata geçirmeye devam edeceğiz.


Müşterilerinizin ve çalışanların sağlığı için ne gibi önlemler alacaksınız? Onların sağlığını korumak adına hijyen, sigorta gibi konular için toplam ne boyutta bir bütçe ayıracaksınız?
Salgın ile mücadelede, her bir bireye ve her kuruluşa büyük sorumluluklar düştüğüne inanıyorum. Bu mücadele kapsamında önceliğimiz, çalışanlarımızın ve toplumun sağlığı ile müşterilimizin mağdur olmamasıydı. Virüsün ülkemizde tespit edildiği ilk günden itibaren satış ofislerimizde ve genel merkezde sosyal mesafe kuralına uygun, hijyen koşullarını göz önünde bulundurarak gerekli tüm tedbirleri aldık.  Satış ofislerimizde söz konusu alanlarda görevli ekiplerimiz, maske ve eldiven gibi ekipmanlarla çalışırken, bu alanlarda ateş ölçerlerle kontrollü girişler sağlayarak, belli aralıklarla dezenfeksiyon uygulamalarımızı sürdüreceğiz. Tüm çalışanlarımız özel sağlık sigortası kapsamında yer alıyor, ayrıca salgınla ilgili her türlü teşhis ve tedavi sigorta kapsamında değerlendiriliyor. Şirket doktorumuz 7 gün 24 saat boyunca ulaşılabilir durumda ve çalışanlarımızın her türlü sorusunu yanıtlamak için hazır bekliyor.